Automatisk purring og inkasso
top of page
Søk
  • Forfatterens bildeJanni

Automatisk purring og inkasso

Oppdatert: 27. feb.



Flere virksomheter lider økonomiske tap grunnet kunder som unnlater å betale sine regninger. Som en løsning på dette problemet, har Fakturert et samarbeidende partnerskap med Collectors AS. Dette samarbeidet innebærer at Collectors vil ta seg av både purring og inkassoprosesser for kunder som benytter seg av Fakturert sitt fakturaprogram.


Fordelene med Collectors

Bruken av en purre- og inkassotjeneste som Collectors bidrar til å oppmuntre betalere til å gjøre opp for seg tidligere. Collectors håndterer inkassoprosessen uten kostnad for kunden før saken er løst, basert på prinsippet «No cure – No pay».


Forbruksgjeld øker

I følge siste oppdatering viser at den totale forbruksgjelden i Norge per 2024 er på hele 159,5 milliarder kroner. Collectors understreker at denne tendensen er forsterket av krympende husholdningsbudsjetter, delvis på grunn av økte utgifter som renter og strøm, noe som fører til økt bruk av forbrukslån og kredittkortgjeld.


Samfunnsmessige konsekvenser

Økt inkassogjeld har også bredere samfunnsmessige konsekvenser, som økt arbeidsledighet og en svekket økonomi.


Viktigheten av tidlig purring og inkasso

Å være proaktiv med purring og inkasso kan være avgjørende for å sikre betaling fra dårlige betalere. Collectors har etablert effektive prosedyrer for å maksimere antallet løste purre- og inkassosaker, ved hjelp av kredittopplysninger, kravbrev, telefonoppfølging, og bruk av rettssystemet.


Velge riktig inkassopartner

Ved valg av partner for purring og inkasso, bør man vurdere flere faktorer som høy løsningsgrad, forbedret likviditet, frigjøring av ressurser, reduksjon av tap, samt tilgang til informasjon og rådgivning.







80 visninger0 kommentarer

Siste innlegg

Se alle
bottom of page